Direktlänk till inlägg 12 januari 2017

Ett nytt år & ingenting händer

Av OneLifeOneSoul - 12 januari 2017 06:09

Det är ett nytt år & jag har inte bloggat sedan nyår. Helt ärligt talat så vet jag faktiskt inte vad jag ska skriva eftersom jag inte har så mycket att berätta för världen & om jag nu hade haft mycket att berätta så hade det aldrig kommit ut på bloggen i alla fall eftersom jag är så himla dålig på att skriva om allting. 

Därför ska jag försöka bli bättre på detta, att kunna skriva ner mina åsikter, ord & känslor eller helt enkelt vad som hänt i min vardag/vecka. 

Vi kan väl börja med nyår & slutet för 2016.
Nyår blev lugn för oss ute i skogen, vi är inga supa & slåss personer.   NYKTERIST & ÄNGEL! ;)  hehe

Även dagarna efter nyår har varit lugna, det är nästan så att man tycker det har varit för lugnt. Det hade behövt hända lite mer, inte bara läsa över internet att vännerna förlovat sig, planerar bröllop eller andra konstiga saker. Vad hände med dem dagarna som man umgicks typ varje dag eller i alla fall träffades på helgerna & bara tjötade/spelade lite spel ihop eller bara gick en himla lång promenad i månens sken. 
Jag kan erkänna att jag flyttade långt ifrån mina vänner, men ska det hindra oss från att umgås eller hålla kontakten?  Nu menar jag inte att det är bara erat fel att kontakten har blivit dålig mellan oss, det är även mitt ansvar att ta upp kontakten eller i alla fall skriva på facebook om det ska vara så. Kan erkänna att jag saknar det gamla umgänget, dem sena kvällarna/nätterna & när man helt enkelt bara ringde & bad en polare komma ut en sväng. 

Vi kunde sitta vid skolan eller mitt i centrum & snacka om allt mellan himmel & helvete. Vad hände egentligen?   Blev vi vuxna helt plötsligt & därför kan man inte umgås längre?    eller har vi helt enkelt aldrig varit vänner?   Man bara umgicks för att man kände sig ensam eller?  

Det är så många frågor, men så himla få svar faktiskt på dem. Hade mina så kallade vänner svarat på alla frågor som jag ställt så hade dem faktiskt ljugit & kommit med bortförklaring eller andra konstiga ursäkter. 
Min ursäkt för att jag inte skriver/hör av mig längre är faktiskt för att dem flesta svarar inte mig längre eller så vill dem bara festa/vara på krogen. Seriöst?   Det är inte coolt att supa, bråka eller vara på krogen längre. Jag hade min period när jag fyllde 18 år, det var liksom grejen - för då fick man gå ut på krogen & man kände sig lite tuff. Men nu i efterhand så tycker man det är töntigt & man tycker folk borde göra något bättre med sina liv istället för att supa bort dem.   


Nog om all falsk vänskap eller vad man nu ska kalla det. 
Tillbaka till min verklighet, som nu består av att jag är arbetslös & ett skogstroll. 

Ibland kan jag undra varför vi ens flyttade ut i skogen/på landet, vad finns här ute egentligen? - förutom lugn & ro. Det känns nästan som man trivdes bättre i ett samhälle, men samtidigt vill man inte ha grannarna precis vid husknuten.  Man blir så isolerad ifrån omvärlden när man bor så här avskiljt ifrån allt & alla.
Nej, nu ska vi inte låta så himla negativa, det är ju väldigt skönt att slippa trafiken som rusar förbi huset eller grannar som springer utanför fönstret eller dem där himla försäljarna/jehovas som plingar på dörren varje minut typ. Så att bo mitt ute i ingenstans är ändå en positiv grej. hehe

____

Nytt år, nya möjligheter...  Det är i alla fall vad folk säger, men jag är väl inte riktigt med på den grejen. Jag kan hålla med om nytt år - men nya möjligheter?     Så sade jag förra nyår också, att det skulle bli massa nya möjligheter för mig - tyvärr blev det inte så. Jag har pendlat mellan jobbprövningar, till att sitta hemma några månader & det verkar som detta året kan bli likadant, man visar så himla mycket framfötter men i slutändan har ingen råd att anställa i alla fall. Folk i dagens läge verkar bara vara ute efter gratis arbetskraft & det funkar inte så, man kan inte utnyttja folk med dåliga betyg eller dålig utbildning eller andra problem. Ge folk en chans, för vi visar ändå att vi vill & att vi kan jobba. Vissa arbetsgivare lovar guld & gröna skogar men sätter kniven i ryggen när arbetsprövningen går mot sitt slut, vad är det för stil egentligen?    

Det är en himla massa saker som jag verkligen stör mig på, men ska jag sätta igång & lista upp alla grejer så skulle ni verkligen tröttna. En sak jag stör mig väldigt mycket på är att vi som är arbetslösa & får ersättning från försäkringskassan, varför dra skatt på oss?    Vi får ju knappt en ersättning att leva för & inga jobb finns det heller att erbjuda?     Ska vi bo i grottor & jaga vår egna mat snart eller?  

Jag hoppas verkligen 2017, har mer att erbjuda än dem andra åren. 


____

Nu ska jag återgå till små plockandet här hemma & sedan njuta av en varm härlig dusch. 
Jag hoppas alla får en trevlig dag & att ni är rädda om varandra. 

KRAMAR!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av OneLifeOneSoul - 3 mars 2017 11:17


Hej världen!Nu sitter jag här återigen efter flera veckors uppehåll i bloggen, det har inte varit meningen att det skulle gå så lång tid innan nästa inlägg dök upp här på bloggen. Så jag ska försöka få med det mesta men kan inte lova något eftersom d...

Av OneLifeOneSoul - 9 februari 2017 10:47


Det har gått ett tag nu sedan jag skrev något inlägg, men nu är jag här återigen & ska försöka skriva. Förra veckan åkte jag ner till en vän & stannade några dagar, vi gjorde väl inte så särskilt mycket förutom att vara en sväng uppe vid isabergs top...

Av OneLifeOneSoul - 1 februari 2017 18:04

Välkommen Februari månad!Nu är det inte långt kvar tills jag blir hela 22 år gammal.. Ska man skratta eller gråta att tiden går så himla fort?  Hinner väl knappt blinka innan det kommer gråa hårstrån & rynkor i hela ansiktet. Det är absolut inte bara...

Av OneLifeOneSoul - 25 januari 2017 09:15

Hej!Tänk om alla vore lika pigga som mig varje morgon?!   Gått upp runt 5 - 6 varje dag nu, för mycket energi & vet inte ens vad jag ska lägga all energi på. Så idag blev det städning på morgonen, men ändå finns det så mycket energi kvar inom mig. Va...

Av OneLifeOneSoul - 1 januari 2017 00:20


Gott nytt år! Året har haft sina positiva & negativa stunder men jag är lika glad för det :) Ett nytt år & det innebär nya möjligheter! Eller mer galenskaper. Hehe Hoppas alla får ett fint år! (Bilden är tagen på jubileumsåret på swrf! ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards