Alla inlägg under februari 2017

Av OneLifeOneSoul - 9 februari 2017 10:47

Det har gått ett tag nu sedan jag skrev något inlägg, men nu är jag här återigen & ska försöka skriva. 
Förra veckan åkte jag ner till en vän & stannade några dagar, vi gjorde väl inte så särskilt mycket förutom att vara en sväng uppe vid isabergs toppen där hon skulle åkt skidor men hoppade över så istället fick hennes sambo åka själv. 
Hann även hamna i bråk där nere, eftersom jag blev förbannad över hur folk verkligen tar illa hand om sina djur!  Jag fattar inte hur en människa kan låta en liten katt sitta ute varenda dag, personen sket fullständigt i om det var minus grader eller om det spöregnade. USCH!  Det värsta var nog när personen kom in & sade att en katt är till för att bo ute hela sitt liv oavsett väder. Herregud!   Stackars kisse, men hoppas den kommer till ett bättre hem & att nästa ägare verkligen tar hand om den!  

Aja, förutom det olyckliga så var det rätt skönt att vara hemmifrån några dagar. 
Söndagen kom & det var dags att fira mormor som blev ytterligare ett år äldre, fast egentligen blir vi alla äldre med tiden & se liksom på mig...  Jag blev äldre & dummare, hehe!  
Söndagen gick & måndagen kom med en mindre trevlig överraskning - Förkylningen kom som ett skott! 
Trodde jag skulle klara mig utan all den jäkla skiten, men nu ligger jag här, kan knappt andas & huvudet vill typ sprängas hela tiden. Får väl hoppas egentligen på det bästa - att förkylningen lägger sig snart!


Hoppas, tänk att jag glömde det viktigaste nästan - FÖDELSEDAGEN!
8 Februari 1995..  Föddes en liten flicka vid namn Jennifer.  
Jo, det är faktiskt hela 22 år sen - eller i mina ögon kommer jag förbli 18 år! hehe
Dagen blev lugn eftersom sambon jobbade & jag är dunder förkyld. Tanken var att vi skulle äta räkmackor & kolla film - MYSDAG!    Det slutade egentligen med potatisbullar & kartläggning om mord (på tv). Räkorna hann inte tina, så det blir att äta räkmackor ikväll istället & film. Hoppas bara denna dagen vill som vi vill! ;) hehehe

Nu ska jag luta mig tillbaka i soffan & kolla på de desperate housewives - ett av mina favorit program på tv som jag kan se om & om igen. Det spelar ingen roll om jag nyligen sätt avsnitten, dem är ju så himla bra! 

HA DET BRA ALLA!  :D     
Bild på namnlös (Filippas katt). 
Japp, världens sämsta namn & lite brist på fantasi! 
Men enligt mig är hon en liten KRIGARE!

Av OneLifeOneSoul - 1 februari 2017 18:04

Välkommen Februari månad!
Nu är det inte långt kvar tills jag blir hela 22 år gammal.. Ska man skratta eller gråta att tiden går så himla fort?  Hinner väl knappt blinka innan det kommer gråa hårstrån & rynkor i hela ansiktet. 
Det är absolut inte bara min födelsedag vi ska fira denna månaden utan hela sex andra personer fyller också år, varför föds alla i februari?   Jag vet att det är världens bästa månad, men lite lugn & ro vill man ha. hehe

Aja jag hoppas på bra födelsedags presenter iaf! ;)  hehe  Vinna kanske några miljoner hade ju aldrig varit fel. 
Nej dags att sluta drömma & återvända till verkligheten!

Idag vaknade jag runt 04.30, var pigg som en mört & det första man gör är att väcka sambon, mobba honom lite tills han går upp & sen blev det frukost. Desto längre in på dagen det gick, desto mer blev jag seg i kroppen & migrän kom, samt sådan äcklig värme i hela kroppen. Det är väl inte dags att bli sjuk nu?  Dock blir man ju alltid sjuk lagom till födelsedagar eller andra planerade dagar, det är bara så livet funkar. 

När väl det var dags för att göra middag, så funderade jag länge på om jag skulle orka göra någon mat alls eller om man bara skulle leva på yoghurt. Rotade ett tag i frysen & hittade en stor fläskkarre, så ni kan väl tänka er hur lycklig jag blev!   Så min middag blev, fläskkarre med hasselbackspotatis & sås. 

Inväntade även bring, eftersom jag väntar på ett paket ifrån petworld. Trodde det skulle komma idag eftersom det kom till jönköping vid 06.00 i morse, men inte kom det någon bring bil idag. Hmm så jag hoppas verkligen det körs ut imorgon annars får det bli ett telefonsamtal till bring & fråga varför dem inte kör ut mitt paket. Dem har alltid varit snabba med utkörning innan, men just denna gången var det lite sega. hehe

På tal om ingenting faktiskt, så har jag blivit lite beroende av två pogram som går varje kväll på tv4 fakta. Ena programmet heter Kartläggning av ett mord & det andra heter Kvinnor som mördar: män som vapen. Jag vet faktiskt inte varför jag blivit så besatt av dem programmen men det är något som lockar mig & ibland är det så sjuka saker att man blir så förbannad & undrar vad det finns för idioter i världen egentligen, sen att vissa får så låga straff?  Hur tänker en jury/domare när dem sätter straffen?  USCH!

Så är ni intresserade av konstiga mord eller liknande så rekommenderar jag verkligen programmen.

Nu ska jag forsätta kolla programmen & hoppas att huvudvärken vill släppa taget om mitt huvud snart!

Ha en fortsatt trevlig dag!  KRAM! 




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards