Direktlänk till inlägg 25 december 2016

Juldagen

Av OneLifeOneSoul - 25 december 2016 18:42

Julaftonen var mysig & fin, men saknade dock snön. Ibland kan man faktiskt inte få allting som man önskar sig. Fick lite gott & blandat av julklappar så tänker inte skriva upp allting här, men något jag är lite extra nöjd är min julklapp till mig själv. Blev glasmuggar med lock & sugrör, självklart i rosaröd färg & i blåvita.  

 

Efter massa godmat & fika, så åkte vi hemåt mot skogen, där det var halt & svin kallt.
Blev lite soffmys med filmer som gick på tv:n, tills man inte orkade hålla ögonen öppna längre. 

_____________________________________________________________________________

Juldagen!
Idag kändes det som en seg dag, tog lite längre sovmorgon än vad sambon gör. hehe
Dock gick jag sedan ifrån sängen, gjorde rostade mackor & sen somnade jag i soffan framför julfilmer. Lagom till kvällen så vaknar man av att det är katt fight på altanen, så sambon går ut & lockar in katterna.. Börjar bli lite trötter på att grannkatterna går så långt in på vår tomt.. Sen lite rädd att Zigge ska komma till mer skada, eftersom han gärna vill leka/starta fight. Kaxig liten misse jag har. hehe
Som tur är gick väl allting bra & han verkar inte blivit skadad. Ibland kanske han har änglatur. haha

Efter allting så skulle vi göra mat, självklart ska jag hjälpa till & göra stavar av potatisen i vår nicer dicer men det slutade med att min tumme tog skada & blodet bara sprutade. haha
Så nu sitter jag här framför tv:n med en tumme som pulserar & är omplåstrad av söta sambon. Hoppas tummen läker fint så detta bara blir ett minne blått. 

Nu ska jag bara försöka njuta av kvällen & undvika att skada mig mera. haha
Hoppas alla haft en fin julafton & juldag.

                                                          Lev livet & njut av det. 

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av OneLifeOneSoul - 3 mars 2017 11:17


Hej världen!Nu sitter jag här återigen efter flera veckors uppehåll i bloggen, det har inte varit meningen att det skulle gå så lång tid innan nästa inlägg dök upp här på bloggen. Så jag ska försöka få med det mesta men kan inte lova något eftersom d...

Av OneLifeOneSoul - 9 februari 2017 10:47


Det har gått ett tag nu sedan jag skrev något inlägg, men nu är jag här återigen & ska försöka skriva. Förra veckan åkte jag ner till en vän & stannade några dagar, vi gjorde väl inte så särskilt mycket förutom att vara en sväng uppe vid isabergs top...

Av OneLifeOneSoul - 1 februari 2017 18:04

Välkommen Februari månad!Nu är det inte långt kvar tills jag blir hela 22 år gammal.. Ska man skratta eller gråta att tiden går så himla fort?  Hinner väl knappt blinka innan det kommer gråa hårstrån & rynkor i hela ansiktet. Det är absolut inte bara...

Av OneLifeOneSoul - 25 januari 2017 09:15

Hej!Tänk om alla vore lika pigga som mig varje morgon?!   Gått upp runt 5 - 6 varje dag nu, för mycket energi & vet inte ens vad jag ska lägga all energi på. Så idag blev det städning på morgonen, men ändå finns det så mycket energi kvar inom mig. Va...

Av OneLifeOneSoul - 12 januari 2017 06:09

Det är ett nytt år & jag har inte bloggat sedan nyår. Helt ärligt talat så vet jag faktiskt inte vad jag ska skriva eftersom jag inte har så mycket att berätta för världen & om jag nu hade haft mycket att berätta så hade det aldrig kommit ut på blogg...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards